Making Of

Robi, the Making Of

27 juni 2023

In mei 2023 stelden we Robi voor, het water van de knop. Met Robi in huis tover je het allerlekkerste water uit je eigen kraan. De smaak bepaal je volledig zelf met de capsule van jouw voorkeur. Daar komt geen hocus-pocus aan te pas. Aan de lancering van deze magische knop ging wel twee jaar aan onderzoek en ontwikkeling vooraf. 

In deze documentaire nemen we je mee achter de schermen. We laten de mensen aan het woord die mee aan de wieg stonden van dit innovatieve Belgische product: de bedenkers, de product designers, de technische leads, de character designer, de animator, de fabrikant en de maatwerkers.

Dit is de Making Of van Robi.

Robi is naast een voorbeeld van duurzame innovatie ook vooral een toonbeeld van hoe samenwerking kan leiden tot een succesvolle productlancering. Een grote shout out dus naar iedereen die dit mee heeft gerealiseerd. En wie kan er iets beter zeggen over het gelopen traject dan onze partners in crime zelf.

Enkele quotes: 

Kasper De Geeter - Achilles Design: “Eind 2021 hadden we een eerste gesprek. En na afloop zei ik tegen een collega: dit project moeten we binnenhalen. Uniek bij Robi is dat de impact belangrijker is dan het product zelf. En dus wilden we dit écht doen!”

Koen Thewissen - We Are Daniel: “Het eerste waar ik aan dacht was: dat wordt een gevecht met de identiteit van mensen. Want mensen drinken geen flessenwater. Ze zijn flessenwater-drinkers. En dus dachten we niet enkel mee na over hoe het product er moest uitzien, maar ook over de functie ervan. Dat je iets maakt dat er nog niet is en waarvan je hoopt dat het impact gaat hebben, getuigt van veel lef.”

Tim Ruytjens - Achilles Design: “Voor ons was Robi een heel interessant project. Net omwille van de duurzaamheid van het product. En het is het tastbare bewijs dat lokale productie mogelijk is.”

Eline Mollet - Volstok: “Onze job bestond erin om het karakter van Robi te animeren en écht te maken. Maar dan wel zo dat je zag dat het water is en geen blauwe blubber.”

Johan Delauw - MAAAT: “Dat de eerste levering tijdig in de winkels geraakte was een écht kunststukje. Het zag er 24u voor de deadline niet zo naar uit, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Dat was pas magie!”

Phil Madden - Achilles Design: “Dit was geen gewone klant-relatie. We waren een echt team en wilden er samen voor zorgen dat we het beste product konden ontwerpen.”

Jelle Van den Bergh - Wieni: “Iedereen was betrokken en wilde het doen werken. En als het even niet lukte gaf dat een extra drive om er verder voor te gaan.”

Antoine Carlhian - Ipic Plastic: “Elke partner kende zijn rol. En Robinetto kon de knopen doorhakken waar nodig. Dat was essentieel in het succes van dit project.”

Meer weten over Robi, het water van de knop? Check www.robiwater.be en ontdek hoe ook jij de smaak van jouw leidingwater kan bepalen.